روش هاي تدريس

روش هاي تدريس
فایل کامل روش هاي تدريس به همراه لینک دانلود

دانلود فایل

مقدمهاز زمانی که انسان خلق شده بشر همواره دنبال دانش اندوزی و کسب علم بوده و با طراحی برنامه ها و آموزش های گوناگون پرورش و آموزش همواره با موفقیت ها و فراز و نشیب هایی در آموزش روبرو شده با تحلیل وقاع گذشته دو مشکل اساسی جهت توسعه و غنی سازی برنامه های مذکور قابل مشاهده است:1) عدم تأثیر فعالیت های پرورشی بر سرنوشت دانش آموزان2) نقصان اثر بخشی نظام برنامه ریزی درسی در حوزه آموزش و پرورش که حل دو مشکل یاد شده در گرو اقدامات متنی بر یافته های عملی و تجر بی متکی برارزش های دینی و ملی است.در نظام آموزش و پرورش کشور برنامه درسی به غلط در کتاب درسی خلاصه گردیده و به تدریج «محتوی محوری» سیطره سنگین خود را بر اغلب فعالیت های مدرسه ای تحمیل نموده و تقریباً تمام وقت دانش آموزان با کتابهای درسی پر می شود و یقیناً در چنین فضایی تغییر و تحول در جهت افزایش اثربخشی فعالیت های درسی و چشاندن حلاوت و شیرینی و تلاش کوششهای علمی به صورت فردی و اجتماعی به دانش آموزان بسیار دشوار بوده و راه ساختن انسان های مطلوب برای آینده را بس طولانی خواهد نمود که همواره باید با همت معلمان، مربیان وکارشناسان متعهد تغییرات بنیادی و مطلوب در نظام برنامه ریزی درسی و نظام ارزشیابی تحصیلی شاهد باشیم و این کار جز با روش های فعال و نقطه اثرات، پیشنهادات، انقادات میسر نمی شود.پیش گفتارزندگی بدون یادگیری و آموزش همچون مردابی در حال تقلیل وفساد است. از زمانیکه آموزش و یاد دادن شروع شد نحوه انجام دادن این فعالیت یعنی چگونگی آموختن و روش های تدریس مورد توجه دست اندرکاران قرار گرفت. هنر معلم در انتخاب این شیوه ها و روش مؤثر می باشد. از آجا که توانایی های افراد متفاوت است نحوه یادگیری و چگونگی آموزش نیز متفاوت خواهد بود. روش هاي تدريس يكي از عناصر اصلي دربرنامه درسي وطراحي آموزش، موضوع روش هاي ياددهي، يادگيري است. كليه اقدامات، تصميمات، ضمن اجراي روش به مرحله ظهورمي رسد ويادگيري اتفاق مي افتد.درطراحي آموزشي، موضوعاتي چون اهداف، روش هاي ارزشيابي، وسايل آموزش …. تدوين واز طريق روش تدريس به راه كارهاي عملي تبديل مي شود. اگر روش تدريس مورداستفاده به خوبي انتخاب واجرا شود بدون شك خلاقيت دانش آموزان نيز مجال پرورش پيدا مي كنند.درنتيجه روش هاي يادگيري دردانش آموزان آموزش داده مي شود وآنان مي دانند چگونه يادبگيرند كه يادبگيرند.(يادگيريِ يادگيري )معلمان درمقام برنامه ريز وطراح آموزش درچند گروه قرارمي گيرند كه با شناخت ويژگي هاي خاصي، حرفه اي يا غيرحرفه اي بودن آن ها مشخص مي گردد.1- معلمان حافظه گرا (غيرحرفه اي)2- معلمان معلم مدار (غيرحرفه اي )3- معلمان عمل گرا (حرفه اي )4- معلمان شاگردمدار (حرفه اي )روش هاي تدريس از زواياي گوناگون قابل تقسيم بندي است .الف ) روش تاريخي كه شامل: 1- روش سقراطي 2- نظام مكتبي (درايران)ب) روش هاي جديد كه شامل: 1- روش توضيحي 2- روش سخنراني 3- روش اكتشافي 4- حل مسئله 5- مباحثه اي 6- پرسش وپاسخ7- انفرادي 8- واحدكار(پروژه) 9- روش نمايشي 10- روش بديعه پردازي 11- روش بازيهاي تربيتي 12- روش ايفاي نقش 13- روش دريافت مفهوم 14- روش استقرايي 15- روش آزمايش وكاوشگري و….

  • حل تمرین کتاب کنترل فیدبک سیستم های دینامیکی فرانکلین - ویرایش ششم

    حل تمرین کتاب کنترل فیدبک سیستم های دینامیکی فرانکلین فایل کامل حل تمرین کتاب کنترل فیدبک سیستم های دینامیکی فرانکلین - ویرایش ششم به همراه لینک دانلود دانلود فایل ...................................حل تمرین کتاب کنترل فیدبک سیستم های دینامیکی فرانکلین - ویرایش…

  • تشريح مدل expert choice خريد سوييچ

    expert choice فایل کامل تشريح مدل expert choice خريد سوييچ به همراه لینک دانلود دانلود فایل اين فايل شامل تشريح يك نمونه مثال از خريد سوييچ از شركتهاي مختلف توسط مدل expert choice مي باشد. كه به همراه تحليل و…

  • نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع جوشکاری

    نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی آموزگار استثنایی فایل کامل نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک رسته شغلی صنایع جوشکاری به همراه لینک دانلود دانلود فایل نمونه سوالات آزمون استخدامی اموزش و پرورش تفکیک…

  • پاورپوینت سنجنده های ماهواره ای

    دانلود پاورپوینت سنجنده های ماهواره ای فایل کامل پاورپوینت سنجنده های ماهواره ای به همراه لینک دانلود دانلود فایل توضیحات: فایل پاورپوینت سنجنده های ماهواره ای،در حجم 90 اسلاید لاتین و قابل ویرایش.در این فایل به بررسی سنجنده های ماهواره…

  • پایان نامه: بررسی هویّت دینی دانشجویان و رابطه¬¬ی آن با برخی عوامل اجتماعی: مورد مطالعه...

    واژگان کلیدی: هویّت دینی فایل کامل پایان نامه: بررسی هویّت دینی دانشجویان و رابطه¬¬ی آن با برخی عوامل اجتماعی: مورد مطالعه... به همراه لینک دانلود دانلود فایل چکیده:مسئله¬ی هویّت جوانان، با توجّه به این¬که درصد بالایی از جمعیّت را تشکیل…